Unul din cinci copii suferă de dislexie, o tulburare care se manifestă prin imposibilitatea de a învăţa să citească. Însă cu ajutorul unui logoped, aceşti copii pot depăşi dificultăţile de pronunţie, pot însuşi scrisul şi îşi pot îmbunătăţi abilităţile de comunicare.
Din nefericire, dislexia este tot mai frecventă şi este o problemă care persistă pe tot parcursul vieţii. În ciuda problemelor de comunicare şi învăţare, dislexia nu are nicio legătură cu inteligenţa. Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi a organizat în cursul acestei săptămâni, conferinţa regională “Orientări teoretice şi practic aplicative privind intervenţia educaţională asupra copilului dislexic cu dificultăţi de comunicare-învăţare”, cu scopul de a trage un semnal de alarmă profesorilor cu privire la această afecţiune.
„Este vorba de dislexie care înseamnă o tulburare de limbaj evidenţiată mai ales în privinţa cititului corect şi uşor aşa cum se întâmplă în mod natural la ceilalţi copii, o tulburare care nu are cu nimic de a face cu alt deficit al inteligenţei. Copiii pot fi absolut normali din punct de vedere al inteligenţei, al deschiderii spre cunoaştere dar sunt dificultăţi de funcţionare de prelucrare a datelor, a informaţiilor ce vin prin citit şi implicit efectele sunt şi la nivelul scrisului.“ a declarat prof. dr. Camelia Gavrilă, inspectorul general ISJ Iaşi.
Afecţiunea este mai mult o tulburare de natură neurologică care are se manifestă prin deficitul unor arii precum atenţia, memoria, raţionamentul, procesarea, scrierea sau pronunţia.
„În ultimii ani, percepţiile părinţilor, beneficiarilor, publicului larg au început să se schimbe în sensul în care adică să se considere această tulburare de învăţare la modul foarte serios şi să nu fie tratată doar din punct de vedere logopedic. Este o tulburare complexă şi trebuie tratată cu toată răspunderea şi cu profesionalism.“ a precizat conf. dr. Florin Frumos, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, UAIC Iaşi.
Copii au nevoie de suport din partea profesorilor, logopezilor dar şi a părinţilor pentru a putea depăşi această problemă.
Ruxandra Caşu
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.Only registered users can comment.