În timp ce Clujul va fi primul oraş care va avea 30 de autobuze electrice din 2017, Iaşul se laudă în continuare cu achiziţii second hand. Problemele transportului în comun persistă de ani buni, mai ales cele care privesc autobuzele şi tramvaiele, locurile de parcare dar şi situaţia traficului în zonele aglomerate. Liberalul Radu Botez vine cu o serie de propuneri care ar putea fluidiza traficul din oraş după modelul Occidental.
În timp ce oraşele din vestul ţării fac achiziţii importante în transportul public, Iaşul se poate lăuda doar cu patru autobuze cu aer condiţionat şi câteva drumuri asfaltate. Liberalul Radu Botez vine cu o serie de propuneri prin care vrea să facă noi locuri de parcare, atât în centrul Iaşului cât şi în cartiere. În plus se doreşte construirea unor parcometre şi crearea unei aplicaţii care permite accesarea unui loc de parcare într-o anumită parte a oraşului şi rezervarea acesteia timp de câteva ore asemenea celor din Viena sau Munchen.
„Există o listă clară cu spaţiile unde urmează într-o anumită ordine, să instalăm aceste parcometre în sensul în care locurile respective să se plătească parcarea. Există o legătură între DAPP şi partea din Primărie de seviciu care se ocupă de la marcaje până la semne de circulaţie.” – Radu Botez, ALDE Iaşi.
La conferinţa de presă a ALDE Iaşi s-a atins şi problema tramvaielor care vor intra şi ele într-un proces de reabilitare prin fonduri europene.
„Lucrurile sunt rezolvate din punct de vedere strategic. Ele sunt acum în dimensiunea procedurală şi tehnică şi după primul stadiu în care vor veni primele autobuze, vor veni celelalte second hand şi se va negocia cu Banca Europeană.” – Radu Botez, ALDE Iaşi.
Există în plan şi crearea unui traseu subteran în intersecţia de la Cotnari cu Bulevardul Socola pentru fluidizarea traficullui din acea zonă.
Ruxandra Caşu
No Comments so far
Jump into a conversationNo Comments Yet!
You can be the one to start a conversation.Only registered users can comment.